Een groot compliment voor Difrax

Een groot compliment voor Difrax

Je hebt van die dagen, dan gaat alles mis. De televisie stopt ermee, de droger geeft de pijp aan Maarten en ook de flessenwarmer zegt “bekijk het maar lekker…” Zo’n dag hadden Fleur en ik afgelopen dinsdag. Alles stopte ermee binnen een tijdsspanne van 24 uur. Als we op tv zouden zijn uitgezonden had je 24 uur lang piepjes gehoord. Je wil serieus niet weten welke woorden we Morris moeten ontleren voor hij kan praten, zo hard hebben we gescholden. Dat schijnt overigens goed te zijn voor de ontwikkeling van je kind, dat schelden. We gaan dus wel gewoon lekker door. Inmiddels kijken we dus Netflix op de laptop, gebruiken we een droogrek en maken we het water voor de voeding van Morris warm op de ouderwetse manier: warm water gebruiken en meten op de elleboog of hij goed is afgekoeld. Tot vanmorgen de bel ging. Een pakketje van Difrax. Een best heel groot pakketje van Difrax ook nog. Vandaar een groot compliment voor Difrax

Wat was er gebeurd?

Wat was er gebeurd? Zoals gezegd stopte op deze ongeluksdag ook de flessenwarmer van Morris ermee. Zo’n fles wordt warm door middel van een verwarmingselement en op één of andere manier werkte dat element niet meer. Of dit nu kwam door de verwarmer zelf of het element was door mij niet te bepalen. Wel hadden we net een nieuw element besteld omdat we dat na 4 maanden intensief gebruik wel zo fris vonden. Of het nieuwe element nu stuk was of iets anders, dat doet er ook niet toe, als dingen niet werken moet het gemaakt. Dus Fleur klom in haar toetsenbord en stuurde Difrax een heel aardig mailtje met uitleg van de situatie.

Heel snel daarna kregen we bericht terug van Difrax. Ze gingen een nieuw verwarmingselement toesturen! Waren we met andere bedrijven gewend dat we eerst het defecte artikel toe moesten sturen. Dat we vervolgens weken moesten wachten en dan een afwijzing krijgen omdat het een gebruikersfout betrof. Difrax zet hier de toon hoe om te gaan met trouwe klanten. No questions asked, gewoon een nieuwe toesturen, zo doe je dat!

Dit is een kunst die Difrax aardig onder de knie heeft

Heldere communicatie, vertrouwen in de klant en kwalitatief goede producten maken is tegenwoordig een kunst en dit is een kunst die Difrax aardig onder de knie heeft kan ik jullie vertellen. De dag na het e-mailtje op donderdagochtend ging de bel. Fred over zijn toeren, baby wakker en wij elkaar aankijkend omdat we niemand verwachtten. Ik doe de deur open, staat daar iemand van DHL met een flink pakket van Difrax. De vrolijke mevrouw vertrok weer en ik ging verbaasd weer naar binnen. Waarom stuur je zo’n klein verwarmingselement in zo’n groot pakket? Ik liet me niet langer verrassen en opende het zojuist geleverde pakket.

Tot onze verbazing bevatte het pakket niet het beloofde verwarmingselement, maar een hele nieuwe flessenwarmer! Als procesfetisjist ging hier mijn hart toch een stukje sneller van kloppen. Zo voorkom je namelijk dat je alsnog zo’n flessenwarmer moet sturen als blijkt dat het niet aan het element ligt, maar aan de warmer. Je geeft aan dat je waarde hecht aan jouw klant en vertrouwen hebt in een goede oplossing en je maakt ook nog eens geweldige reclame voor jouw bedrijf. Met recht is de slogan van Difrax dan ook: Care since 1967. Difrax heeft gewoon begrepen hoe je met klanten omgaat. Jonge ouders die maar één ding willen, het beste voor hun kind. Zo laten zij zien dat ze dat begrepen hebben.

Genoeg reclame nu! Morris krijgt weer flesjes die precies 37 graden is en papa en mama kunnen rustig slapen. Een groot compliment voor Difrax nogmaals, jullie hebben jezelf echt overtroffen.

Geen reactie's

Geef een reactie